Přítel alkohol.

15. srpna 2011 v 17:17 | LoveShy |  Když moc myslím
Tak bych se zase chtěla k něčemu vyjádřit. A není to žádné nové téma - alkohol.
První věc, kterou chci zmínit je, že jsem nikdy nebyla opilá natolik, že bych o sobě nevěděla a ráno si nic nepamatovala a bylo mi blbě.

Musím říct, že mi alkohol nevadí. Vadí mi cigarety (a samozřejmě drogy) ale alkohol ani ne. Asi proto, že pít je prostě přirozená činnost. Drogy bych nikdy ani nezkusila, cigára mi stačilo vyzkoušet a ne děkuji pěkně. Vůbec nic proti alkoholu nemám, ale nic se nemá přehánět. Jsou tu abstinenti, kteří by alkohol (už) nevzali do ruky a naopak jsou tu silní alkoholici, kteří alkohol z ruky nikdy nedají. Proč lidi pijou, co na tom mají?

Tuto otázku jsem si taky dlouhou dobu kladla. Každý si to asi musí zkusit, aby se dozvěděl odpověď. Nevadí mi se napít, když je nějaká dobrá akce, tak si s ostatníma dám. Mám ráda pivo, víno, klidně si dám panáka něčeho ne moc silnýho, ale vždycky si dám jen tak, abych měla dobrou náladu, ale stále o sobě věděla. Motá se mi hlava, možná i jazyk a nohy, ale pořád přemejšlím a jsem to já. Mám ráda takovou tu alkoholovou roztomilost, kdy člověk mele kraviny a všemu se směje. Jenže, proč si dávat víc? K čemu to potom je? Neberu odpověď "zahnání problémů" jako dostatečnou, protože sama vím, že problémy se tím nedají vyřešit. Ano, člověk ale aspoň na chvilku na všechno zapomene. Je to takový únik od všeho, škoda jen, že realita člověka stejně vždycky dožene. Je to vlastně každého věc, jen nemám ráda alkoholiky, co pijou pořád a nedokážou se vzdát té své denní dávky; nemám ráda mladé opilé lidi co se chodí ožírat a dělají z toho "styl"; nemám ráda opilé lidi co akorát smrdí, je jim zle a nevědí co dělají.

Táta mojí mámy (neříkám děda, protože jsem s ním neměla vztah) se upil k smrti. Měl cukrovku, ochrnovaly mu části těla, padaly mu samovolně zuby, měl takový ten přístroj (bypass se to myslím jmenuje), bydlel na ubytovně v jedné místnosti v cikánském městě a měl u sebe třeba jen deset korun v hotovosti. Mohl si za to sám - od máminejch deseti let pil a pil a úplně se tím izoloval od rodiny a přátel až zůstal sám. Úplně sám. Bez peněž a nemocný. Nebyl tak starý, bylo mu asi šedesát let. Ano bylo. V lednu zemřel. Máma ho navštěvovala, jako jedinná mu odpustila. A akorát plánovala, jak mu finančně pomůže a všechno, aby se trochu vzchopil, ale po Vánocích přišla k němu 'domů' a tam nikdo. Najednou jí volalo neznámé číslo, ať se dostaví do nemocnice. Tam jí dali pytlíček a v tom byly jeho hodinky a polorozpadlé brýle a do ruky jí dali boty. Když jsem se to dozvěděla, brečela jsem asi tři hodiny, i když jsem ho v životě viděla jen párkrát.

Alkohol z lidí dělá něco, co nejsou. Alkohol neomlouvá činy, které se staly během opilosti - u mě ne. Každý člověk by měl znát míru toho, co snese a měl by vědět, čeho je v alkoholovém opojení schopen. Napijte se, zažeňte žal, smutek nebo se prostě jen tak pobavte. Ale nenechte nikoho nebo sebe nechat spadnout do té fáze, kdy bez toho nemůžete být nebo fungovat. Ono je to asi předčasné říkat to tady ve většině mým vrstevníkům, ale pravdou je, že alkoholikem se člověk může stát už od mládí a pak se to s ním táhne nafurt. Když se s alkoholikem setkáte, asi vám bude ukradený, nebudete ho litovat, protože si za to může svým způsobem sám. I přesto, že ten člověk nebude chtít a bude zlý a agresivní, podejte pomocnou ruku. Ten člověk je vůči své vůli slabý, nedokáže si pomoct sám. A.. nikdo přece nechce zemřít opuštěný a bezmocný.
 


Komentáře

1 S. S. | E-mail | Web | 15. srpna 2011 v 17:57 | Reagovat

Souhlasím s tebou. U nás v rodině sice není nikdo, kdo by takhle pil, ale stačí mi to vidět to na svých vrstevnících a mladších lidech, když někam vyrazím. Lejou do sebe všecko, co teče, dokud se ještě drží na nohou a mezitím se tam stíhají nechat ošahávat od všech přítomných kluků.
Já jsem teda ve svém věku dost velká rarita, protože se k alkoholu nehrnu, na většině akcí nepiju nebo jenom minimálně, protože nejsem zvyklá pít a hranice mezi "Haha, to je zábava!" a "Asi budu zvracet." je u mě tenká. Ale nijak mi to nechybí. Všechno si užiju i tak, pamatuju si to a mám čistej štít. :)

2 Maxië Maxië | Web | 15. srpna 2011 v 18:06 | Reagovat

Já alkohol jako drogu, která ničí životy vlastně vůbec neberu.. Nikdy jsem se tím případem nesetkala osobně, neznám nikoho, kdo by tomu propadl, jinak než z televize..
Alkohol je pro mě prostě pití, co dělá zábavu :) Mám ho ráda. Ikdyž nevim, ejstli se dá říct, že mi chutná. Vlastně v poslední době už ho ani ráda nemám :-D no..
Ale podlě me v určité míře alkoholy ty činy, které se staly v opilosti omlouvá :-)

3 Ell-e Ell-e | Web | 15. srpna 2011 v 19:04 | Reagovat

Amen. Souhlasím, co jiného se s tímhle dá dělat, než souhlasit? Jednu věc, co se alkoholu (a ono je to takhle se vším, tím alkoholem počínaje - cigarety a dál drogy) týče, je ten zavedej trik, kdy jeden láká "No tak, napij se taky." a druhej říká "Né, já nechci." První - "Ale no tak, přece nebudeš TRHAT PARTU." Druhý - "Já fakt nechci. Fakt ne." První - "Ale no tak, NEBUĎ SRAB."
Nikomu neberu pití, ale nikdo by neměl nikomu brát  názor, když prostě určitou věc ochutnat nechce.
Takhle věta možná vyzní blbě, ale začala jsem na dnešní mládež pít (na discotékách apod.) dýl, než je dneska průměrný, běžný. A proto tyhlety výčitky, kterak "jsi srab nenávidím, protože mě kolik let provázely..

4 Shav Shav | Web | 15. srpna 2011 v 19:11 | Reagovat

Ano, to jsou ti lidé, co umí pít - ti, co poznají míru a neopijí se tak, že se nepostaví na vlastní nohy a co hůř - ztrácí morální zábrany.
Upřímně, já si nemyslím, že je alkohol špatná věc. Pomáhá uvolnit atmosféru, zbourat ty otravné zdi za kterými se schováváme my, ti stydliví a neurotičtí lidé.
Já ovšem stojím i za názorem, že špatné nejsou ani drogy. Vždyť spousta umělců, vědců, nebo indiánských šamanů došla ke svým objevům právě pomocí psychotických látek, například meskalinu..Špatnost a schopnost zneužít tyto látky dřímá pouze v nás, v lidech..

5 Angelus Angelus | E-mail | 15. srpna 2011 v 19:13 | Reagovat

Tak tohle mně opravdu chytlo za srdce.Já naštěstí nepiju tak moc,jen občas na oslavách a tak.Takže alkoholik nejsem a naštěstí jsem se ještě s nikým v mém okolí nesetkala kdo by byl.Jen vím,že kdyby na tom někdo byl opravdu
špatně,tak bych se mu opravdu snažila pomoct,jak nejlíp to půjde.

6 Aailyyn Aailyyn | Web | 15. srpna 2011 v 20:12 | Reagovat

Já moc nechápu ani pití ani na dobrou náladu. Piju prostě proto, že mi to chutná. Ale chutná mi to v malém množství. Nevyhýbám se ani tvrdému alkoholu, ale chutná mi tak jeden panák, pak už ne. Drogy neuznávám, cigarety taky ne.

7 Terka Terka | Web | 15. srpna 2011 v 20:15 | Reagovat

Myslím že máš ve všem pravdu...Jednou jsme byli se školou někde v protidrogovym centru a přednášel nám tam gay... pomalu ale jistě nám převyprávěl celej svuj život. Dozvěděli jsme se že je gay a proto ho vyhodili z baráku... a proto, že ho vyhodili z baráku, tak začal fetovat... už to ve mně vřelo a chtěla jsem ho poslat doprdele! Takovýhle lidi nenávidim, svuj neúspěch sváděj na jiný lidi. Co to je za logiku - nemám kam jít tak začnu fetovat... To je jako jmenuju se Karel, musim skočit z okna!

Na konci tomu dodal tečku - nalevo a napravo stojí feťák, ten na levo dostal aids, protože začal fetovat, ten na pravo dostal aids protože se narodil matce, která ho měla a nakazila ho...na kteroou stranu se postavíte? Celá třída se postavila za toho, co se nakazil vinou matky, která byla zfetovaná piča! A ten kretén v růýovoučkym tričíčku nás seřval že jsme toho druhýho nechali napospas osudu a že on za to taky nemůže :-D Ježiš! Teď jsem si na to vzpoměla a jsem nasraná! :D Nesnášim když si někdo myslí že alkohol, drogy a tak ho zbaví bolesti a ještě to svádí na ostatní... Vždycky máš možnost udělat něco jinýho - rozumnějšího...

8 AngeliQue AngeliQue | Web | 15. srpna 2011 v 20:34 | Reagovat

přesně! Třeba nechápu většinu kluků.. pijou pijou pijou a pak se akorát pozvracej a jako .. to jsou podle mě uplně i vyhozený peníze! Já si dám tak dvě, tři vína a stačí mi to bohatě! Taky mám ráda tu roztomilost jak jsi to popsala.. :D ale prostě do určitý míry :)
Můj strejda se taky upil, taky jsem ho skoro neznala, ale musím říct že když jsem se to dozvěděla, tak to bylo hrozně divný.

9 Sach* Sach* | Web | 15. srpna 2011 v 21:10 | Reagovat

jo alkohol je svinstvo když je ve velkym množství a často, ale proč si občas nedát na dobrou náladu..souhlasim s tebou, když se nad tim zamyslim.

10 Ches Ches | 15. srpna 2011 v 21:51 | Reagovat

Nic dobrýho. Jo. I já mám v rodině člověka, který je z chlastu teď nemocný. A jestli se nepolepší, tak taky dobře nedopadne. Ale každý strůjcem svého štěstí. Nenávidím lidi, který se účelně chodí ožrat každý pátek a pak to vyprávějí svým kamarádům, jak moc byli na sračky... To není žádný hrdinství. Ani není hrdinství se upíjet k smrti kůli problému, ba naopak, člověk se tomu musí postavit. Jedno vím, alkoholik je člověk, kterej nechce, aby mu ostatní pomáhali, pokud je to člověk, který se tak rozhodl sám a nechce se z toho dostat, tomu není pomoci. Párkrát jsem chtěla pomoct, ale marně. Na mou adresu bylo posláno pár nehezkých slov a akorát kopancem do zadní části těla. Pak jsem si řekla, že když ne tak ne. Každý má právo dělat si se svým životem, co chce...
Nevadí mi se napít... jak jsi to psala ty no prostě! :)

11 Fáďos Fáďos | Web | 17. srpna 2011 v 0:29 | Reagovat

"Musím říct, že mi alkohol nevadí. Vadí mi cigarety (a samozřejmě drogy) ale alkohol ani ne. Asi proto, že pít je prostě přirozená činnost." ...Záleží v jakém slova smyslu je na konci to 'pít'. Jestli je to "...pít alkohol je přirozená činnost." , tak se vždycky hezky směju xD. Za to že je to přirozené si můžeme tak akorát sami tady u nás v Česku... Leckde jinde je to třeba úplně nemyslitelné, že někdo pod 18 roků pije alkohol x). A jestli je to 'pít' ve smyslu běžné denní činnosti za účelem doplnění tekutin, tak k tomu nemám žádná slova x). Ale to je trochu odbočka...

Jinak alkohol, taky si samozřejmě dám... Pivo a tvrdý, víno mi moc nechutná a všelijaké takové ty sladké sirupy nemám rád. Vodku nebo slivku. Ale nepřeháním to. Párkrát jsem se zablul, to jo...ale to spíš v kombinaci s bongem na nějakých větších akcích. To pak de úplně samo. Pár oken taky mám, ale jinak se hlídám... Snažím se o to a myslím že mi to docela de. A to je dost důležité...aby člověk věděl hranici x). Jen si ji prostě musí vyzkoušet...

12 Karfiol Karfiol | E-mail | 19. srpna 2011 v 6:36 | Reagovat

Moc hezký článek, jsem zde prvně a musím přiznat že opravdu psát umíš ;-).

K tématu - U alkoholismu záleží na psychice. Jde o to nezvyknout si právě na ten stav euforie, který alkohol (a vlastně i všechny ostatní drogy) dávají. V okamžiku kdy si nedokážeš představit život bez alkoholu to asi začíná bejt problém.

To že se lidé občas opijí naprosto beru ale s rezervou. Pokud to není opravdu moc často, nebo se po tom nechovají nějak moc agresivně tak je to OK...vícéméně každej si řekne - když je mi po těhle pár skleničkách dobře, co když mi po další bude ještě líp (prostě to nutí si říct, a jen málo lidí tomu dokáže vzdorovat).

Vono..občas premýšlím jestli ta tráva vlastně není lepší... :-P (no dobře, tohle radši nekomentujte, viděl bych to tu na přestřelku názorů)

13 Luczynka Luczynka | Web | 22. srpna 2011 v 9:49 | Reagovat

Co jiného mi zbývá, než s tebou naprosto souhlasit? Taky se ráda napiju, ráda piju ve společnosti skvělejch lidí. Jsem hodně taková stydlivka a hodně s lidma se mi docela špatně seznamuje. A alkohol mi ty mi hranice pomáhá překonat. Tím ale nechci říct, že bych měla pít jen kvůli tomu, abych navázala nějaký vztahy.Ale určitě to taky znáš, že v opojení jsi prostě hovornější. Rozhodně bych kvůli tomu ale nemohla pít furt:-)
Oproti tobě, já si i tu  cigaretu, když je chuť a příležitost, dám. Nekouřím pravidelně, ani kvůli tomu, že bych chtěka zapadnout do party. Prostě... k nějakejm akcím se mi to hodí a tak:-) Rozhodně ale odsuzuju jak alkoholiky, tak silný kuřáky.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama