Co se stalo?

19. listopadu 2011 v 19:06 | LoveShy |  Když moc myslím


Aby mě tu někdo opět neobviňoval z toho, že nejsem schopná se smířit s touto dobou, tak ANO smířená s touto dobou jsem a přijímám jakýkoli pokrok, protože jsem si vědoma, že lidstvo se musí posouvat dále. Rok od roku se na světě mění všechno a to nikdo nezastaví. A já dneska chci psát o něčem, co se zrovna tak radikálně měnit nemuselo.

Když to vezmu ze široka - vztahy mezi muži a ženami a chování mezi nimi. Dříve, před několika desítkami let mělo všechno větší řád. Ženy měly sice menší postavení než dnes vůči mužům (což by se dnešním feministkám opravdu nelíbilo), nemohly všude, měly spíše úlohy matek a kuchařek, uklizeček atd. ale za to si jich muži více vážili než dnes.

Muži byli naopak živitelé rodin, byli vážení a důstojní. A hlavně byla povinná vojenská služba, která je trochu zkrotila (to by dnešní kluci potřebovali, obzvlášť kolem tý dvacítky). Byli to také větší gentlemani, věděli, jak se k ženě chovat. Samozřejmě nevím, jak to přesně chodilo, ale rozhodně je mi to sympatičtější, než jak to chodí dnes. Muži jsou flákači, berou všechno automaticky, jsou sprostý, nevychovaní a mnoho žen nezůstává pozadu. Navzájem neexistuje žádná úcta, muži berou ženy buď jako nástroj k sexu nebo jako hloupá nesvéprávná stvoření.

Dobře, možná trochu přeháním, jen chci vyzdvihnout ten rozdíl, mezi "předtím" a "nyní". Nesetkávám se totiž s mnoha muži, kteři by vykazovali slušné vychování. Málokdo umí dnes mluvit slušně a psát spisovně, málokdo pustí ženu si sednout, podrží jí dveře.. a nemyslím si, že se hodí ženě nadávat (setkala jsem se s člověkem, co mě nazval bezdůvodně tak strašně sprostě a další mi zase řekl, že sebevíc bych ho naštvala, nenazval by mě ani "blbcem") natož ji bít, to je podle mě úplně nejhorší. Nechci tu pomlouvat jen muže, i ženy nejsou svaté. Vždyž jak se oblékají, jak provokují, hrají si s city, jak se snaží být co nejdrsnější nebo naopak co nejvyzívavější.

Všechno bývalo úplně jiné a je to samozřejmě dobou. Neříkám, že já se chovám příkladně.. Ale někdy bych chtěla být ženou, která je pro muže něčím tajemná a donutit je chtít mě i poznat, ne svlíknout. Odolávat lehkým komplimentům, nechat se doprovodit domů, na nic nespěchat.. něco z toho. Jak probíhá seznamování opačných pohlaví teď? Na diskotéce se v opilosti v křoví spolu vyspí (v jedenácti letech) a pak jim to spolu třeba vyjde.

A jestli mi zas někdo řekne, že jsem zaspala dobu, tak je asi on trochu mimo.


 


Anketa


Komentáře

1 Verloren Verloren | Web | 19. listopadu 2011 v 19:13 | Reagovat

Nemůžu říct nic jiného, než že souhlasím...

2 Reni Reni | Web | 19. listopadu 2011 v 19:20 | Reagovat

Vidím to podobně. Přijde mi, že lidé se k sobě chovali lépe, měli vychování. Holky se nechovaly jako děvky a kluci jako kreténi. Možná to bylo jinak, kdo ví, já v té obě nežila, ale taky je mi to mnohem sympatičtější.

3 »©apk᫺ »©apk᫺ | 19. listopadu 2011 v 19:24 | Reagovat

[1]: Přesně tak . Bohatěji se k tomu vyjádřit asi nejde . No jo . Ovšem s tímhle už nikdo nic neudělá .

4 (Ne)šílená Charlotte (Ne)šílená Charlotte | Web | 19. listopadu 2011 v 19:43 | Reagovat

Amen.

5 Ophelia Ophelia | E-mail | Web | 19. listopadu 2011 v 20:02 | Reagovat

"bohužel" má tvůj článek naprostou pravdu...

6 Kejtý Kejtý | Web | 19. listopadu 2011 v 20:04 | Reagovat

V některých věcech s tebou souhlasím. Ale kdyby i dnes bylo svatým pravidlem podržet ženě dveře, tak by nemohli existovat feministky a nemohli by nic ze svých slov hlásat. Dříve se hoémosexuální páry skrývali a nebo žili nespokojený heterosexuální život. Lidé jako by v té dávné době nemohli být tací jací doopravdy jsou. V dnešní době, když chce být žena mužem, tak se začne odlišně oblékat a je ve svém těle tak spokojená.
Je hezké vidět vzájemnou úctu k lidem a hlavně ke starším lidem. Ale to se už pomalu stává minulostí. Jak píšeš, žena dříve měla roli uklízečky a kuchařky. V dnešní době může být živitelkou rodiny a nebo být stále tou vzornou hospodyňkou. Myslím si, že touto dobou máme na výběr kým chceme být a jak chceme žít.
Pokud si najdeš galantního partnera co ti na každou schůzku přinese květinu a doprovodítě domů, tak sis vybrala dle svého vlastního vkusu. Jiní si vyberou pokérované chlápky s řetězy na krku.
Doba se vyvíjí. Ale netuším jestli vpřed nebo vzad. Ale myslím si, že výběr je důležitý. Dříve už jako by bylo naljnováno kde, kdy a s kým budeš trávit svůj čas. A hlavně s jakým boháčem se vdáš.

7 nuna nuna | Web | 19. listopadu 2011 v 20:15 | Reagovat

Podle mě moc zobecňuješ.. Já vim, chtěla si vyzdvihnout kontrasty /jak si i psala../. I v dnešní době znám docela dost mužů co se k ženám chovají galantně, podrží jim dveře (atd..) a přitom se k nim chovají jako k sobě rovným. To, že na nějakou holku kluci koukaj jen aby ji mohli svléct (pohledem) si ta holka většinou může sama.
Ale taky se mi už stalo, že mi někdo cizí uplně bezdůvodně nadával.. noco, lidská blbost a omezenost je věčná, na době nezáleží :)
btw, ty obrázky jsou ale vážně pěkný. :)

8 Iris Iris | Web | 19. listopadu 2011 v 20:31 | Reagovat

S tímhle článkem prostě souhlasím... Obrázky jsou dobrý :-D

9 Sach* Sach* | Web | 19. listopadu 2011 v 20:35 | Reagovat

Pravda, pravda, ale ne zas tak úplně. Vždy se najdou výjimky, ale to ty jistě víš. Dnešní (většina) generace je vážně šílená, škola je pro ně absolutní blbost a pak se divíme, že se ani neuměj vyjadřovat. Už se strašně dlouho snažím najít okruh těch "správných lidí"..nezkažených dobou, doufám, že to za pár let nebude ještě horší ...

10 Olivie Olivie | Web | 19. listopadu 2011 v 20:36 | Reagovat

ty obrázky to vystihují naprosto přesně. CO SE SAKRA STALO?!

11 Sierra Keen Sierra Keen | Web | 19. listopadu 2011 v 20:41 | Reagovat

Souhlas, souhlas, souhlas! Ženy byly ženami a muži muži. Úcta k ženám dnes skoro neexistuje.

12 MAKY.OREL MAKY.OREL | E-mail | Web | 19. listopadu 2011 v 20:55 | Reagovat

Moji rodiče pořád říkaj, že to jde prostě s prominutím do prdele. Holky jsou štětky, kluci prasata... Neumíme se k sobě chovat, neumíme ani pořádně mluvit natož psát, navíc mám dojem, že rychlá doba přináší ztráty paměti, jelikož jak stárnu, tím víc si při monologu nevzpomínám ani na ty nejzákladnější slova jako židle, stůl apod.
No, je škoda, že se do té tenkrát doby nemůžeme juknout - halt co se říká, zní celkem hezky, ale bůh ví jak to bylo. Ale zaručeně bylo víc chlapů, co otvírají dveře, to se popřít nedá tyhle drobnosti. Zkrátka to bylo tenkrát normální a dělalo se to.
Ačkoli i dnes dovede překvapit nějaký mladý gentleman. Někdy úplně zničehonic mi někdo neznámý říká, ze zdvořilosti slečno, otvírá mi ty dvéře a ještě se přitom docela tváří i hezky... Vždycky mě to úplně zaskočí, byť se mi to nestává často jako asi nikomu, ale když se to stane, tak ohromeně čumím a mlčím. Jo jo chytrý a vyčůraný lidi vědí, proč se vymyslela ta společenská pravidla.
Jo a k tomu druhýmu obrázku - bůůůů já chci toho "nahnědlýho" dole v pravym rohu první půlky. Proč takový nechoděj u nás ve městě po ulici :D A když tak koukám na ty holky nahoře, napadá mě to, co mě svědí v hlavě už sakra dlouho - jak je možný, že ty holky byly tenkrát před X lety tak sexy? :-D Vždycky jsem si chtěla vyplodit na hlavě ty krásný kudrlinky a drdůlky co nosily, a ten make-up... prostě žádný přiblbý rozmazaný černý tlustý emo linky kolem celýho oka, ale stylový úderný líčení. Tyhle holky jsou můj důvod, proč si koupit rudou rtěnku, i když mi nesluší 8-) Dneska si holka myslí že bude sexy jenom proto že si vzala minisukni... pchá, jaká to blbost. (Zvlášť vzpomenu-li si na některé otylé spolužačky, které to vytrvalé zkoušeli.)  

PS ostatním: Nemám ráda, když se někdo ohání zobecňováním - kdyby se pořád řešili nějaké výjimky, tak z toho zdechnem!

13 Královna* Královna* | Web | 19. listopadu 2011 v 21:15 | Reagovat

Máš naprostou pravdu. Jsou chvíle kdy by si každý měl uvědomit, kam ta doba postoupila a jestli je to vůbec dobře. Já nejsem svatá, nejsem slušná, mluvím sprostě  a někdy vážně mi dělá dobře "odhalit se" aby na mě ostatní koukali, ale nemyslím si, že je to lepší, než jaké to bylo za dob našich babiček. Ale co  člověk udělá? Nic. Když změním sebe, stejně časem s necháme strhnout okolím. Můžem jen doufat, že se doba vrátí tam, kde byla ;)

14 Valda Valda | E-mail | Web | 19. listopadu 2011 v 21:16 | Reagovat

Přidám názor z "opačného břehu". Je mi 52, tak sorry:-)V prvé řadě mě zaujalo, že o tom přemýšlíte, a že se vám to nelíbí. Samozřejmě, že se vztahy mezi lidmi vyvíjí, stejně jako společnost sama. Ale základní vztahy mezi lidmi, mezi muži a ženami, mladými a starými, nadřízenými a podřízenými (v práci) by měly fungovat na určité úrovni, podle které lze hodnotit i stav celé společnosti.A tady si myslím že došlo po roce 1989 k postupnému úpadku. Řada lidí pochopila demokracii jako absolutní svobodu, ve které si každý může dělat co chce a zapomněla na to, že tam kde začíná neomezená svoboda jednoho končí ta samá svoboda druhého. Prostě se zrušili hranice a mantinely vymezující např. i etiku v chování. Důsledkem toho se dnes denně setkáváme s hrubostí, vulgaritou, drzostí, neúctou a vším tím co popisuješ ve své zajímavé úvaze. Bohužel to začíná při výchově v rodinách, ve školkách a školách a promítá se to i na pracovištích. Kéž by se nám už brzy vrátila obyčejna slušnost. :-?

15 ramy ramy | 19. listopadu 2011 v 21:26 | Reagovat

čo na to povedať.. máš pravdu a ako povedala Maky Orel, tiež zostanem vždy mimo ked mi náhodou nejaký džentlmen povie slečna, otvorí dvere alebo akokolvek pomôže. možno by sme mali začať viac dávať najavo ako si ceníme džentlmenstvo ešte aj v tejto dobe a muži by možno časom pochopili :)

16 Kimberly B. Kimberly B. | E-mail | Web | 19. listopadu 2011 v 22:21 | Reagovat

Zhruba souhlasím s tím, co jsi popsala... Na druhou stranu si ale nemyslím, že je druhý obrázek to pravé makové... Jistě, kluci se chovají jako prasata, chlastají, jsou hnusní na holky,... Ale přát jim válku? Nene, to mi nesedí! :-?
Navíc, jak už někdo v komentářích sdělil, co práva homosexuálů? Jistě, většině z nás je to jedno, protože jsme hetero, ale nebuďme sobečtí!
A celkově - co ta striktní pravidla, která tehdy vládla?! Sukně nad kolena - děvka. Bez kloboučku - socka. Ženy a kalhoty? Nene.
Jistě, když se teď holky oblékají stylem "šetřím na látce" není to zrovna nejkrásnější, ale ne všechny holky se tak oblékají! To, že některé mají potřebu dělat ze sebe lehké dívky, je zcela jejich věc. O líčení se nebudu vyjadřovat! :-D

Abych to teda shrnula... Každá doba má svoje plusy a mínusy a určitě bych uvítala gentlemana s rudými růžemi pod mým oknem, ale řídit se striktními pravidly minulosti? Nesmět vyčnívat? Nene. Lidi to měli a mají těžký... Ale vždycky je jenom na nich, jak si život zařídí! Nikdo vám přeci neříká, ať jste děvky/prasata... ;-)

17 akrash akrash | Web | 19. listopadu 2011 v 22:28 | Reagovat

na mém blogu je fan fictík na twilight ságu, zvu tě, snad se bude líbit
:)

18 Veronika Veronika | Web | 19. listopadu 2011 v 22:33 | Reagovat

Něco na té minulé době bude, mě se to taky líbí, jak se uměli chovat a tak, ale je pravda, že už jsem se smířila s tím, že žiju v době v jaký žiju. jestli to je dobře nebo ne, to nevím...

19 Marťula Marťula | Web | 19. listopadu 2011 v 23:10 | Reagovat

Nevím, co bych k tomu dodala. Naprosto ve všem s tebou souhlasím. Zrovna to teď řešíme s kamarádkou. My holky sice taky nejsme svaté ale.. Kluci opravdu dnes už všechno berou jako naprostou samozřejmost. A holka se může snažit, jak chce a tomu chlapovi to stejně nedojde.. Ale já se dnes radši do debat ohledně kluků pouštět nebudu, protože jsem na jednoho naštvaná a nebylo by to objektivní. :D

20 Lady Intrikánka Lady Intrikánka | Web | 19. listopadu 2011 v 23:42 | Reagovat

Líbí se mi ta myšlenka, že dřív se ženy nebily, když tedy nepočítám takové ty agresivní manžely, kteří v tom případě ale platili za největší vyvrhele společnosti. Dnes je některým chlapům jedno, jestli uhodí chlapa nebo ženskou. Vidím to na svým bratrovi. "Seš ségra, to se přece smí." A pan otec ho v tom klidně nechá. Ne, to se nesmí. Holky se nebijou v žádným případě a takovej chlap je u mě póvl. Přála bych mu pár let na vojně, fakt jo. Protože dnešní doba ho to sama o sobě nenaučí.

21 S. S. | E-mail | Web | 20. listopadu 2011 v 12:13 | Reagovat

Nemám teď bohužel vůbec čas číst článek, ale zaujal mě, takže se k němu ještě vrátím a vyjádřím se, ale teď ti jenom chci popřát všechno nejlepší k svátku !! :))

22 Hok Wolker Hok Wolker | E-mail | Web | 20. listopadu 2011 v 12:18 | Reagovat

Jo, hodně se vztahy změnily a ano nejspíše z větší části k horšímu, ale jde o to, že doba může být jakákoliv, hlavně záleží na lidech samotných jak se rozhodnou ji vnímat a jak moc se jí budou podřizovat.  Nemám sice taky takové holky ráda, proto se jimi neobklopuji . To je asi jediné řešení podle mne... Aby tu pořád byla ta kýžená možnost volby...

23 Ell-e Ell-e | Web | 20. listopadu 2011 v 14:17 | Reagovat

Muži kdysi a muži dnes, nad tim taky občas přemýšlím.. A čas od času si přijdu fakt divná, co se třeba týká toho, jakej chlap je dneska ideální. Hubenej šamponek s riflema užšíma, než mám já? Pardon..

24 Katie Katie | Web | 20. listopadu 2011 v 14:55 | Reagovat

Ta koláž je celkem vtipná.. :D ale bohužel na druhou stranu až šíleně pravdivá..
Na druhou stranu si to taky děláme samy. Muži dřív přišli domu, žena měla navařeno, muži se najedli, sedli ke knížce/rádiu/televizi.. Dneska po nich chceme aby vařili, prali (což není vubec špatně! :D ) ale asi i to trochu přispívá k tomu co se z nich stává..
Ale tohle je jen něco navíc V dnešní době tohle začíná už v dětství, maminky mají z chlapečků maminčiny mazánky, udělají pro ně první poslední.. Kluci od rána do večera sedí u PC a střílí v PC hrách svoje protivníky. Z takových dětí už asi nikdy nemůže vyrůst gantleman, který nám jednou u vchodu do restaurace podrží dveře.. Který na první schůzku přinese růži, který nás políbí až třeba na třetí schůzce...

25 Cobie Cobie | Web | 20. listopadu 2011 v 16:50 | Reagovat

úplne s tebou súhlasím, aj keď musím dodať, že aj v minulosti to robili ľudia "za křovím". akurát sa o tom tak nehovorilo a táto činnosť nebola rozšíterná až v takej miere, ako je v dnešnej dobe. ale samozrejme súhlasím so všetkým, čo si napísala :)

26 hodys hodys | 20. listopadu 2011 v 22:32 | Reagovat

Je super, že o tom takle přemýšlíte, ale jen s jedním příliš nesouhlasím. Každý může začít u sebe, klidně proti všem. Jinak se to nikdy nezmění. A právo výběru je opravdu velice skvělá věc. Stačí si teda jen vybrat...

PS: někdy je těžký být galantní, když někdo podržení dveří považuje za harašment.

27 queque queque | Web | 22. listopadu 2011 v 13:32 | Reagovat

Ty mi tak mluvíš z duše... ale těžko říct, jak to viděli lidi v tehdejší době... třeba jim to taky přišlo tak hrozný jako nám to co se děje dneska...

Každopádně záhadný muž s buřinkou a hůlkou v obleku - gentleman už dneska neexistuje :/

28 Fée Fée | Web | 22. listopadu 2011 v 18:40 | Reagovat

Souhlasím s tebou ve spoustě věcech, ale nemůžu souhlasit s tím, že by je 'vojenská služba' zkrotila. To byla hrozba, to jo, ale především kvůli rozbujelé šikaně, které se mnozí z nich (ne-li většina) učila právě proto, aby nebyli pozadu a nebyli jejím terčem. To moc zkrocení není :)

29 Peťka Peťka | Web | 25. listopadu 2011 v 9:39 | Reagovat

skvělý článek o tom, kam ten náš svět spěje... většinu náctiletých holek by potřebovalo pořádně profackovat, aby si uvědomily, že se svět netočí jen kolem rtěnek, žehličky na vlasy, hadrů a kluků... a někteří kluci by zase potřebovali nakopnout do určitých partií, aby jim došlo, že nejsme jen nafukovací panny, či hospodyňky pro všechno...

30 Cosey Mo Cosey Mo | Web | 25. listopadu 2011 v 23:27 | Reagovat

taky se mi to "before" líbí mnohem víc než "after"... no co už, každá doba měla své mouchy... s tou naší už se nějak poperem ;) je třeba být změnou, kterou chcem vidět ve světě

31 Charlie Charlie | Web | 26. listopadu 2011 v 21:10 | Reagovat

Súhlasím, ľudia sú otrokmi masmédii a (komunisticky povedané) kapitalizmom. Ale, dnes sa žena už na prvom stretnutí dozvie, či vzťah má budúcnosť, alebo nie. Nie až po niekoľkých rokoch.
Je tu možnosť naivného názoru.

32 lady Lianna lady Lianna | Web | 26. listopadu 2011 v 21:34 | Reagovat

"Džentlmeni" už dnes neexistují, což je, podle mě, veliká škoda. Dnešní doba je taková moc jednoduchá...

33 Fée Fée | Web | 26. listopadu 2011 v 22:53 | Reagovat

[32]: Ale existují, stačí se pořádně dívat kolem sebe, kupodivu ještě nevymřeli ;) Jeden takový má pro mě otevřenou náruč :)

34 S. S. | E-mail | Web | 27. listopadu 2011 v 13:02 | Reagovat

Možná už existuje málo typických gentlemanů a elegantních žen, ale vyhlídky, proti kterým to máme, mi přijdou daleko důležitější než to, jestli si někde sednu nebo si budu muset otevřít dveře sama. Ženy se můžou hlásit na nejrůznější pracovní místa, můžou mít vedoucí funkce, jejich názory se berou vážně.. Fakt si nemyslím, že dneska se ženské berou jako "nesvéprávné bytosti" a dřív to bylo lepší, spíš naopak. Ženská byla vařit-prát-žehlit-hlídat děti a nikdo se jí na nic neptal.
To, že se po městě procházejí kluci s nagelovanou hlavou a růžovými tričky, to je věc jiná, ale i takový kluci si najdou svoje příznivkyně. Dnešní svět je rozmanitý, každej si najde, co se mu líbí a vyhovuje mu, nemusíme jet pořád jako přes kopírák.

35 Gabriella Gabriella | Web | 27. listopadu 2011 v 23:07 | Reagovat

Bohužel je to smutný,ale je to tak a bude to čím dál horší...

36 Natalie Rayse Natalie Rayse | Web | 28. listopadu 2011 v 14:39 | Reagovat

Ani si nevies predstavit ako s tebou suhlasim a ako ma prave tento problem trapi kazdy den...ked vidim co so sebou mlade baby robia, a ako sa muzi spravaju k zenam celkovo, je mi do placu

37 Boe Boe | Web | 30. listopadu 2011 v 19:55 | Reagovat

jsem zvědavá, jaká móda a šílenost přijde za dalších 50 let...bude to asi hodně hrůzné :D

38 Amelie Amelie | Web | 3. prosince 2011 v 2:00 | Reagovat

Souhlasím s tebou, s celým posledním odstavcem. Můj manžel mi říkal, že jsem se se svými názory měla narodit před 100 lety. A přesto pořád doufám, že gentlemani nevymřeli.

39 bezejmená bezejmená | 6. prosince 2011 v 21:10 | Reagovat

[37]: Za padesát let budou chodit buď v šnůrkách nebo nahý.

Stále se musím dívat na ten první obrázek a rozmýšlet, jak můžou bejt ty holky tak laciný...

40 Kristýna Kristýna | Web | 19. prosince 2011 v 11:35 | Reagovat

Táta řiká, že na vojně se naučil jen simulovat, opalovat se (opalování jim jednou nařídili, protože vojáci vypadali moc světle :D) a pomlouvat své nadřízené. My si ty minulé doby asi dost idealizujeme...

41 Johanka-k Johanka-k | Web | 22. prosince 2011 v 15:15 | Reagovat

Miluju třicátá až padesátá léta. Ale je pravda, že si to příliš idealizujeme.
      Kdybyste věděli co někteří herci či herečky nebo známé osobnosti té doby dělali...
    V něčem s tebou souhlasím, ale myslím, že muž je pořád muž a pouze trochu se mění s dobou, stejně je to se ženou. My se přizpůsobujeme nebo něco "vytváříme", ale v postatě zůstáváme stejní.
   Navíc žena(pokud je chytráú si to umí zařídit ať je v jakékoliv době. Tajmená můžeš být i dnes, jen to správně pochopit a pak už jenom "dělat".

42 yuuki-mono yuuki-mono | Web | 31. ledna 2012 v 21:16 | Reagovat

já jsem ráda, že žiju v téhle době, přijde mi mnohem víc svobodná, ale kdo ví, co přinese budoucnost. Já na gentelmena nečekám... jsem smířená s realitou.

43 Zuzka Zuzka | Web | 10. září 2012 v 12:29 | Reagovat

Já s tebou souhlasím.. skoro ve všem. Hlavně v povinné vojenské službě. Zavedla bych ji znovu. Protože to, jak se chovají dnešní mladíci, to je na přesdržku. Na druhou stranu je dnešní doba víc o svobodě, ale to už je druhá věc pohledu. Teď záleží, co je lepší? Nikdo to nedokáže posoudit. My, co žijeme teď, nevíme jaké to bylo předtím. A naopak.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama