Švédsko - výlet do Kodaně

16. října 2012 v 21:54 | LoveShy |  Švédsko 2012
Dnes jsem v půlce mého pobytu ve Švédsku. Jestli to takhle poletí dál, tak jsem doma hnedka. Achjo. Já vlastně ani nevím, jestli se domů těším nebo ne. Mám tu jen tyhle starosti - vstát a dostat se do práce, provést svou práci, dostat se domů, vymyslet co budu jíst, hodit sprchu a jít spát. Nic mi tu nechybí, v podstatě, je tu krásná příroda, super vzduch, pozitivní lidi, bydlím ve fajn rodině na fajn místě. Na druhou stranu tu toho mám místy dost. Pomalu ale jistě ubývají peníze, jsem hrozně unavená a bolí mě chodidla, unavuje mě řešit co pořád k jídlu a nemoct si dát na co mám chuť, ale na co mám peníze. Nejsem tu doma, nikomu nerozumím, jsem tu sama beze všech (jen Týnu potkávám v práci). Přes den pracuju a řeším tu "švédské" problémy. Ale večer jsem s přáteli na skypu a na facebooku a slýchám co se děje doma a přemýšlím, jestli se mi tam chce nebo ne. Občas se už fakt těším, občas vůbec. Tak jsem se rozhodla to přestat řešit, protože můj odjezd domů ani nepřiblížím ani jinak neoddálím. Snažím se žít teď a tady.

Co je tu nového? V sobotu jsme byly s Týnou v Kodani. Sešly jsme se ráno v 10 a sprintovaly jsme na vlak, co jel z centra města (lístky jsem kupovala raději den předem). Tak nám to hezky začalo, ale dobrý, jely jsme. Jezdí tu krásný vlaky, ne ty herky jak u nás. Hlavně jedete na moři a pak kus pod mořem :). Dojely jsme do stanice na letišti, asi za 15 minut (byla tam s náma předtim i učitelka a ta nám říkala, že tam máme vystoupit). Tak jsme šly, vyšly jsme z letiště a nevěděly jsme kudy. Na mapě vůbec neseděla žádná ulice, ani nic a tak jsme obešly letiště celý dokola a pořád nás cedule naváděly jinam a nám to začalo bejt divný. Měly jsme pocit, že jsme někde v Narnii. Po nějaké době jsme zjistily, že nejsme v centru Kodaně, jak jsme MĚLY bejt, ale byly jsme na letišti 7km od Kodaně. No, logicky. Letiště asi nikdo nestaví v centru. Byly jsme hrozně naštvaný, ale to už jsme byly asi 2km od letiště, tak jsme prostě šly, že to dojdem. Najednou jel kolem nás nějakej autobus a my jsme sprintovaly asi 100m, aby jsme ho stihly. Řidič nás pustil na tu jízdenku z vlaku a dojely jsme tak až do toho vysněnýho centra. Asi bychom to vážně nedošly. Tímhle vším jsme zabily dvě hodiny a kdyby jsme tím vlakem úplně předtím jely od 10 minut dýl, tak máme pohodu :D.

Nicméně.. byly jsme v centru. Hnedka vedle nádraží je zábavný park Tivoli. Můj domácí mi ráno dal kartičku, že nás tam s ní pustěj zadarmo, jinak je vstup 200,- dánskejch korun (to jest asi 250,- švédskejch). Tak jsem u vstupu tu kartičku ukázala a ona se tam objevila fotka toho domácího a ten sekuriťák mi řekl, že jsem chtěla udělat podvod, že mi tu kartu zabavujou a že má její majitel problém. Takže jsme byly naštvaný.. ale šly jsme dál, co nám zbejvalo. Couraly jsme městem, po krámech, po památkách.. Viděly jsme různé kostely a budovy vlády a královský palác (páč Dánsko má královskou rodinu) a zahrady paláce. Také radnici, hlavní náměstí, kašny, kanál vedoucí městem, přístavy a v neposlední řadě sochu H. Ch. Andersena. Najedly jsme se v jednom skvělým fastfoodu, daly jsme si obrovskyho hovězího burgera a šly jsme posilněný dál. V ulicích bylo hrozně moc lidí, ale bylo to tam úžasný! Trochu jako Staré Město v Praze, trochu.

Náš cíl byl druhej konec centra - malá mořská víla. Tam jsme došly, cestou pršelo, byla duha, pak bylo zas vedro.. No zažily jsme toho hodně. Cestou zpátky jsme si trochu zašly, ale aspoň jsme se podívaly i do jiných částí města. Ve centru jsme nakonec ještě koupily nějaký suvenýry a mířily jsme na nádraží. Tam jsme chtěly pro lístky, jenže kasy byly už zavřený a zbyly jen automaty. A v těch se dá platit jen kartou a tu my nemáme. Takže jsme byly docela v pytli, už bylo půl sedmý. Polil mě pot, myslela jsem, že mě omejou. Nakonec jsme náááhodou našly jeden automat, co bral peníze, takže se nám ulevilo! Měly jsme čas, tak jsme zašli do Hard Rock Café a koupily jsme si tričko (protože nám zbylo hrozně moc dánskej peněz a ty už nevyměníš). Šly jsme na vlak a ujel nám, protože jsme omylem byly na vedlejším nástupišti, tak naštěstí za dvacet minut jel další, tak jsme si ještě daly jídlo a utratily ty peníze.

Ve vlaku jsme mlely hrozný kraviny a umíraly jsme smíchy a pak si vedle nás hroznou náhodou sedly dvě češky. Říkaly jsme, jaká je to náhoda, že se s nima potkáváme, že nám jeden vlak ujel a že jsme si chtěly sednout jinam, nakonec jsme zvolily sezení na čtyřce. A ony souhlasily a povídaly nám o tom, jak už tu žíjí rok a každý den cestují z Malmö do Kodaně, kde pracují. Prý za celý rok nepotkali čecha, že nás tu moc není, takže ještě větší náhoda. Když jsem pak večer dorazila domů, málem mi umřely nohy, ale byla jsem tak šťastná, že tu jsem! Cítím se tu už skoro jak doma.

V neděli pršelo, zašly jsme si s Týnou na steak, na který jsme slintaly už od té doby co jsme tu, ale chtěly jsme tam zajít spolu. Aaaaah! Jaká nádhera jíst zase MASO. Měla jsem ten den skříplý záda, tak jsme chvilku couraly, nakoupily a rozdělily se a šly domů. A pondělí úterý? Zase práce. Tentokrát mám odpolední, takže celé dopoledne stejnak prospím a od jedný až do večera pracuju. Dny hrozně letí, už se ale těším na pátek, máme supr plány na víkend :). Sice teďka v týdnu nebudu fotit, páč nemám čas, ale zase se ozvu!