"Na něco se umřít musí" ?

14. ledna 2014 v 20:26 | LoveShy
Dneska bych ráda otevřela takové hodně diskutované téma. V poslední době nad tím dost přemýšlím a moc mě zajímá názor ostatních. Jsem ráda, že mám blog a mohu se bez potíží zeptat širokého okruhu lidí. Jedna z mnoha dalších výhod.

A teď k věci. Zajímá mě váš názor na cigarety. V dnešní době tak moc rozšířená věc, že nikoho už nepřekvapí, když tu malou bílou věcičku drží v ruce třeba děti ze základky. Zkusí to snad každý - někdo mámě ukradne z kabelky a dá si potají za barákem, někoho na to navedou kámoši.. ale je málo lidí, co to aspoň nezkusili. První cigareta přináší smíšený pocity a lidi se po ní rozdělí na dvě skupiny - pro někoho to prvním pokusem končí, někdo v tom dále pokračuje. A jen tak toho asi nenechá.

Mě cigarety vadí z pár důvodů. Samozřejmě nejsou zdravé a já jako astmatik bych si nedovolila záměrně si plíce zanášet tím fuj co v tom je, ALE myslím si, že do sebe dáváme mnohem víc dalších hnusných věcí (léky, jídlo, vzduch co dýcháme..), že příležitostná cigaretka je pro člověka zanedbatelná. Tím se ale nemění to, že já se jim vyhýbám (až na nevyhnutelné pasivní kouření). Další věc je ta, že to leze do peněz, hlavně když dá někdo krabičku denně. A i když někdo kouří míň, tak i tak mi to přijde zbytečný výdaj. Ale je to o prioritách - pro někoho je zbytečný výdaj třeba kvalitní potravina nebo hezké oblečení. A zbytečný výdaj mi to přijde pro to, že jsou pro mě cigarety zbytečná věc, která člověku vlastně nic nedá. Moc se mi nelíbí když jde ženská po ulici a kolem ní je oblak kouře. A nelíbí se mi to vlastně ani u chlapů a je škoda, že kouří mladý a i děti. Nevím jak to vysvětlit, přijde mi to takový vulgární si zapálit na ulici, jít s tím po městě. Člověku smrdí prsty, vlasy, oblečení.. smrdí mu strašně moc z pusy a když se to všechno snaží překrýt vůní/žvýkačkou, tak to má snad ještě horší efekt. Vždycky přemýšlím o tom, proč ten dotyčný kouří. Z vlastní vůle? Nebo v patnácti začal s kámošema po škole a závislost se ho drží do teď?

Jistě, že většinu lidí strhne parta, dělá to každej, tak je pak trapný nekouřit. Na cigaretách se mi nelíbí to, že to lidem vlastně ani nechutná, ale tělo po tom touží. Je to závislost a ne moc hezká. Nelíbí se mi to, že to lidi dělaj už ze zvyku a nedokážou se toho vzdát. Je to taková slabost dotyčného. Ale je mi to vlastně jedno - ať si kouří kdo chce co chce, nejsem takový ten člověk co by demostroval za nekuřácké restaurace a na zastávkách nutila lidi to típat. Mě taky nikdo neříká, jak mám žít. Na druhou stranu musím přiznat jednu věc co mi nevadí. Mám ráda věci, co vypadají na pohled dobře i když třeba dobré nejsou. Tím, že ráda fotím, tak takové věci vyhledávám a všímám si jich. Je to prostě na jednu stranu stylový. Potáhnutí, vypuštění kouře z pusy, držení cigarety.. ten požitek z toho, nic víc. Stačí mi u toho sledovat člověka, jedna cigareta a stačí. Nevadí mi kouření, kdy si člověk dá opravdu jen příležitostně, večer, k posezení s alkoholem. Beztak když sedíte zakouřené hospodě toho nadýcháte dost. Nevadí mi, když si někdo dá na chuť, jednu dvě při nějaké příležitosti, NE když to bere jako každodenní rutinu (to už je pak prostě hnusný). Doufám, že pochopíte, co tím chci říct a že si nechci protiřečit. Ještě míň mi vadí doutníky, ty jsou úplně spojené s takovým "rituálem", nešlukují se, voní mi a chutnají. Člověk si je vychutnává několik (desítek) minut, k nim patří dobré pití a hlavně si je nikdo nedá každý den několikrát. To mi opravdu nějak nevadí. A upřímně, trochu (víc) mi imponují "bad boys" a tohle to jenom umocňuje.

Já pocházím z nekuřácké rodiny sportovců a tak jsem nějak zvyklá se k tomu stavět takhle. Ale jak vidíte, mám k tomu neutrální přístup, protože každý má asi nějakou svojí "drogu" a každý má k tomu své důvody. Ta má čokoládu, ten má vodku, ta je shopaholik, ta má sex, ten má svoji dávku heroinu a já zoloft. Takže zas nebuďme puritáni a sem tam si dopřejme co máme rádi a co nám zpříjemňuje mnohdy těžkou cestu životem (ale s mírou).

Kdyby jsme občas neudělali něco co se nesmí, tak si v životě neužijem žádnou srandu, že jo :)









 


Komentáře

1 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 14. ledna 2014 v 20:47 | Reagovat

Mně kouření vadí. Nikdy jsem to nezkusila a zkoušet to nehodlám. A vadí mi to. Vadí mi, když jdu po ulici a někdo přede mnou zamořuje vzduch, vadí mi, když někdo bezohledně čadí všem pod nos na zastávce...na druhou stranu když přijdu ke kamarádce - kuřačce domů a jsem tam pár hodin, tak toleruju to, že si zapálí, když jsem s holkama - kuřačkama - a ony si jdou během večera několikrát zapálit na balkon, tak jdu s nima, přece nebudu sedět sama v kuchyni a čekat, až dokouří, ale stejně mi to vadí.

2 Lauralex Lauralex | Web | 14. ledna 2014 v 20:50 | Reagovat

Já cigaretu nikdy nezkusila a ani zkoušet nechci. Nechci nikoho odsuzovat, ale kuřáky nemám ráda, nemůžu si pomoct. Nesoudim, ale strašně to smrdí, dejchám to, což je možná ještě horší, než kdybych kouřila taky, mám od toho načichnutý oblečení i vlasy, musim pořád někde čekat, protože si musej ještě zapálit, stěžujou si (ne všichni), že nemají peníze, přitom vyházejí za cigarety i tisíce měsíčně... to mi hlavně vadí. Samozřejmě to neplatí o všech, ale já bohužel neznám nikoho, kdo si dá jen příležitostně, všichni jsou to závisláci. Je to jejich věc, jo, ale ať s tim neobtěžujou mě.

Možná působím jako puritán, co se týče kouření, pití atd., možná jsem, ale prostě to nemám ráda, vadí mi to.

3 i r i s i r i s | Web | 14. ledna 2014 v 21:05 | Reagovat

No já kouření taky nijak nepodporuju. Ještě nikdy jsem to nezkusila, dokonce ani když jsem k tomu měla příležitost. Mám docela hrůzu ze všech možných závislostí, takže bych se bála si zapálit, protože jak píšeš, co kdyby mě to chytlo.(i když je to nepravděpodobné, stát by se to mohlo).
Celkově mám na kouření podobný názor jako ty, taky nikoho neukázňuju, aby típnul cigaretu, protože je to volba každého z nás, ale prostě to nevyhledávám a pevně doufám, že ani nebudu.
A moc hezky jsi to napsala.:-)

4 CharliePink CharliePink | Web | 14. ledna 2014 v 21:27 | Reagovat

Já sama nekouřím a cigarety mi strašně smrdí, ale neřeším to. Spousta mých známých kouří a já si zvykla. Nemám v plánu je předělávat nebo jim něco zakazovat. Je to jejich zdraví, jejich plíce, jejich peníze. Pořád lepší než tvrdé drogy, no ne? Ať se klidně ukouří k smrti, hlavně když mi to nebudou nutit. A zakázat kouřit v restauracích a podobných místech? Blbost! To je jako zakazovat lidem např. alkohol nebo syrečky! :-D

5 SchwarzRosen SchwarzRosen | 14. ledna 2014 v 21:49 | Reagovat

Tak já to zkoušela několikrát, ale stejně jsem nějak nepochopila, co na tom lidi mají. Ale tak já si třeba zas dávala vodárnu na uklidnění nervů, tak se to snažím trochu chápat. Ale fakt nesnáším, když někam spěchám a ten debil, co jde přede mnou, kterýho nemůžu předběhnout, si zapálí a já pak nemůžu dýchat. Taky mě štvou lidi z internátu, prachy to na konci týdne žebrá na cestu domů, případně v průběhu týdne na jídlo, ale tu krabičku cigaret si prostě koupit musí.

6 Adelaine Adelaine | Web | 14. ledna 2014 v 22:01 | Reagovat

Já už to neřeším. Ještě na druhým stupni jsem říkala, že nikdy nezkusím cigáro, že nemám důvod. Pak na střední jsem ho teda zkusila. Nevím proč, ale přijdu si tak dobře, když ho držím, ale měla jsem ho jen třikrát (za život celkově) a prostě... nevím. Nic z toho nemám, tak nekouřím. Kdyby se mi to nějak líbilo, tak na druhou stranu, asi nekoukám na to, že to škodí zdraví, to škodí hodně věcí, jak jsi psala. Ale nic jsem z toho neměla tak jsem to nechala. Ale musím říct, že mi přijde holka i chlap s cigaretou hrozně sexy. :D Ale nevoní to pak hezky.
Poslední dobou je mi fakt nějak jedno, co kdo dělá, takže ať všihni třeba kouří, mě je to jedno. No akorát nechápu, kde na to pořád berou peníze.

7 Olivka Olivka | Web | 14. ledna 2014 v 22:15 | Reagovat

Pomalu nemám co dodat. Zkoušela jsem to, nevykouřila dohromady za ten nějaký půlrok ani jednu celou cigaretu a nepochopila. Nicméně, že mi to smrdí, to jo, ale podstatně víc mi vadí, že to co oni vydechnou a já pak vdechnu, ničí zdraví i mě obdobnou měrou jako jim kouření. Nedýchat? Nebýt s nimi? Když s těmi lidmi člověk chce být, musí to přestát (ono jít kolem hlavní ulice v HK do školy je asi obdobně zdravé, takže si jeden nevybere). Líbí se mi, když je někdo aspoň natolik ohleduplný, že si sedne jinam, aby to na mě nešlo.

8 Monica Otmili Monica Otmili | E-mail | Web | 14. ledna 2014 v 22:23 | Reagovat

Cigarety mi smrděly od mala. Poslední rok a půl jsem si na ten smrad pomalu zvykla, protože spousta lidí v mém okolí, hlavně spolužáci, kouří. Zkusila jsme to jednou a přesně, nic mi to nedalo. Takže jestli na něco umřu, kouření to fakt nebude.
A kdybych náhodou změnila názor a jednou nedejbohům byla kuřák, to druhé, co by mě štvalo po ničení vlastního zdraví nejvíce, to by byl ten fakt, že právě cigarety jsou jedno ze zboží, které díky vysoké dani zalepuje díry ve státní pokladně...

9 Marťula Marťula | Web | 14. ledna 2014 v 22:41 | Reagovat

Já také pocházím z nekuřácké rodiny, takže mě k cigaretám nikdy nic netáhlo. Je mi 21 a nikdy, fakt nikdy, jsem cigaretu nezkusila. Několikrát mi byla nabídnuta, ale pokaždé jsem odmítla. Nemám potřebu kouřit. Smrdí mi to. Kuřáků na ulici si nevšímám (jsou mi v podstatě ukradení..ať si klidně kouří), ale hrozně mi vadí, když sedíme někde na návštěvě, kde je kuřák a já to musím čuchat. Někteří tak moc cítit nejsou, ale u některých mi to dělá fakt zle. Asi záleží na druhu cigaret..netuším.
Takže shrnuto a podtrženo: kuřáků si nevšímám a nevadí mi, dokud nejsou v mé přítomnosti. :)

10 hogreta hogreta | E-mail | Web | 14. ledna 2014 v 23:07 | Reagovat

Já to nějak neřeším, ať si každý dělá co jen chce - každý svého štěstí strůjce, no ne? :) Ano, možná mi vadí, když mi někdo čudí pod nos (ale demonstrovat kvůli toho nepůjdu, pouze zadržím dech a přejdu na druhou stranu chodníku), možná mi přijde hrozně zvláštní, když si někdo stěžuje že nemá peníze a přitom vykouří dvě krabky denně... Ale jak říkám, to není můj problém. Můj problém to je, když tím někdo ohrožuje moje zdraví. A kdyby to přesáhlo únosnou hranici, tak prostě dotyčného poprosím, jestli by si nemohl zapálit někde jinde, že mi to nedělá dobře. Nemám astma, ale před nedávnem jsem si prodělala těžký zápal plic a vím jaké to je, když člověk dýchá jen polovinou jedné plíce. Hm, nic příjemného to tedy není:-D.

Cigaretu jsem samozřejmě kdysi zkusila. Nehnusilo se mi to, ale že bych za to musela vyhazovat peníze, to se mi teda nikdy nechtělo. Takže to tím vyzkoušením taky skončilo.

Kdyby mi někdo chtěl dát "ochutnat" nějaký doutník, asi bych se nebránila. Stejně tak se nebráním, když jdeme s kamarádkami do čajovny a dáme si dýmku - já to vždycky zkusím, třikrát si potáhnu, stačí mi to - a zbytek si dokouří ony. Takže to prostě to nějak zásadně neřeším. Jsem nekuřák a takhle mi to vyhovuje. Pokud to někomu vyhovuje jinak, je to jeho věc:).

11 Lady I. Lady I. | Web | 15. ledna 2014 v 0:58 | Reagovat

U nás kouří táta a ten je fakt jak fabrika, takže se kuchyni (jeho kuřplac u televize) obloukem vyhýbám, když tam je (což je docela voser, když je potřeba uvařit, což je tak nějak primární účel tý místnosti). A na zastávkách bych za to lidi polejvala vodou. Ať si doma/na ulici/v hospodě huntujou plíce dle libosti, ale na zastávce porušujou zákon, nazdar.
V partě máme jednoho kuřáka, tak ten je vždycky takovej chudák odstrčenej z dění, když musí odbíhat na balkon nebo před restauraci, ale je to jeho volba. Taky si s klukama moc nezahraje žádnej sport, protože to neudejchá. V jeho věku smutný.
Ale zbytek party je zvyklej si večer udělat vodnici, tak si taky semtam dám, to alespoň chutná (cigarety mě neoslovily, prostě vdechuješ uzenej vzduch a vyfukuješ peníze, no), ale protože jsem věčně nastydlej člověk, dost často mě to akorát rozkašle. Hlavně teď si zvykli používat citronovej tabák a ten v krku dráždí jakože hodně, takže už ani tu vodnici si nedávám...

12 Lady I. Lady I. | Web | 15. ledna 2014 v 1:03 | Reagovat

A ještě jsem si k tématu vzpomněla na jeden článek, co jsem nedávno četla, kde můj oblíbenec Ivo Šmoldas prohlásil:
"... 22. června loňského roku se na obrazovce zrovna zjevil Miroslav Kalousek a začal vyhrožovat opětovným zvyšováním spotřební daně z tabáku. A to už se mě dotklo. Jsem totiž státotvorný a přičinlivě kouřím už padesát let. Tak jsem na něj zařval své oblíbené úsloví chceš moc, dostaneš h…o, típl jsem cigaretu, zajel autem do Budějovic obstarat si elektronickou náhražku a od té doby jsem si už nezapálil." :)

13 Ell-e Ell-e | E-mail | Web | 15. ledna 2014 v 11:56 | Reagovat

Já k tomu mám dost negativní postoj. Přijde mi to nechutný a když si do huby strká cigaretu někdo, koho mám fakt ráda, tak to ve mně začne tak vařit, že bych mu momentálně dala nejraději pěstí. Prostě to vypadá nechutně, nemůžu si pomoct. Zkoušela jsem cigaretu 2x - na základce, prostě jen kvůli kámošům a byl to pěknej kekel. A pak mám matný vzpomínky na mlinulej měsíc, kdy jsem se vožrala jak doga a nestyděla si to půjčit od kámoše. Fakt nechápu, vůbec se mi to totiž nestává. A jo, taky se za to stydim.
Nahlížim na to právě jako na slabost a ano, jsem fakt nas*aná, když mi někdo podkuřuje pod nos na zastávce nebo v restauraci - sice si každej můžem žít podle sebe, ano, ale já svým žitím nikoho neotravuju, jako otravují kuřáci mě..
Přítel byl silnej kuřák a přestal. Trochu i kvůli mně. Můj taťka byl jakoby příležitostnej a už taky přestal. So.. I am happy..

14 Aurora Aurora | Web | 15. ledna 2014 v 17:07 | Reagovat

wow, skvelé fotky.
a potešil ma nový článok :)
môj názor? zo zdravotnej stránky veci cigarety odmietam, z tej "populárnej" tiež, ale voňajú mi vodnice a elektronické...
fajčí ale každý druhý v mojom veku a už len preto nebudem fajčiť ja.

15 m. m. | E-mail | Web | 15. ledna 2014 v 18:48 | Reagovat

Tak to měl bejt komentář, ale zase se mi to psavě nějak vymklo z rukou a je z toho článek :-D www.phoenixrise.cz/cigaretku-libo

16 Katie Katie | Web | 16. ledna 2014 v 16:13 | Reagovat

Hrozně Ti to sluší, já to říkám pořád že zamilovaný holky zkrásněj :D
Jinak já na to mám stejný názor jako ty - jak už jsme se dohodly, ale možná jsem trochu razantnější. Na zastávce mi to vadí a v baru taky. Už dvakrát se mi stalo, že jsem v klubu odpadla a zvracela až do rána jen kvůli zatuchlému vzduchu - měla jsem třeba dvě skleničky vína. A na zastávce mi to taky přijde jako omezování. Ve vyspělejších zemích - třeba Anglie, se prostě v klubech a na zastávkách nekouří, tak to je a všichni to respektují. To jen u nás si lidi mydlí že zákony jsou od toho aby se porušovali a že budou nějak zajímaví když udělají něco proti proudu (viz třeba taky koření mladistvých-ale to už zas není jen u nás :D). Na zastávce je skupina lidí, kteří většinou nekouří a když přijde jeden, obtěžuje tím všechny.  Copak je takový problém poodejít 5 kroků?
No a když jsem byla v Londýně, v baru, a nekouřilo se tam, měla jsem pocit takovýho jakoby High levelu - prostě to bypadalo luxusně, vše krásné, přítmé světlo a žádné že si nevidíš pomalu ani na ruku. Já bych ale rozdělila bary a hospody. V hospodách je mi to jedno, k tomu to tak už patří, ale bary a kluby tam mi to vadí. Jdu si dát dvě sklenky, pobavit se zatancovat, a skončím zvracející na záchodě jak nějaká ožrala co se neumí krotit. Z toho důvodu mi to vadí :)

17 Katie Katie | 16. ledna 2014 v 16:18 | Reagovat

Jo a taky mi vadí, jaký maj kuřáci výhody. Kouříš? Jo v pohodě skoč si na vajgl pauzu každou chvíli v práci. Ale nekuřáci? ty mezitím musej makat. Vidím to u mamky, ta se nemůže ani pořádně nasvačit v práci, ale cígo kuřákům tolerovaný je. Asi bych na to taky měla napsat článek když tak na to koukám ale snad už mě nic nenapadne dalšího.. :D

18 flor flor | Web | 16. ledna 2014 v 19:00 | Reagovat

Mám to asi nějak tak, jako ty. Ale já jsem z rodiny, kde mamka a taťka kouří. Nikdy jsem to nezkoušela a je mi to prostě odporné. Zatím je mi 16 :D ale snad nikdy kouřit nebudu.

19 Bels Bels | E-mail | Web | 17. ledna 2014 v 9:57 | Reagovat

Jak napsala Adelaine, nekouřím, protože mi to nic nedává. Kouří moji oba rodiče a starší sestra, v minulosti kouřilo hodně mých přátel. A tak jsem se nacházela v dost kuřáckém prostředí.
A přesto mi to nic neříkalo. Na střední... nebo spíš o prázdninách před prvákem jsem s tím začala v rámci experimentu. Cigaretka jednou za čas a pak i několikrát za den. A co jsem tím krom pocitu, že smrdím, získala? Nic. Krom pár pohledů mých vrstevníků, že přece jen nejsem taková šprtka, jak vypadám. Ale na tomhle jsem svůj život nikdy nestavěla.

Vyzkoušela jsem to, ujistila jsem se, že  na tom není nic působivého a dál žila svůj život bez cigaret. A nakonec i ti cigaretovým kouřem zahaleni kamarádi mi z různých důvodů zůstali za zády a já se dnes (když nepočítám rodinu a teď nově mnou nenáviděných kolegů z práce) pohybuji ve společnosti nekuřáků.

A nemusím se bát, že budu kvůli nim nasáklá kouřem, nebo že mi tu a tam omylem fouknou ten hnus do obličeje.
Protože ten smrad, to je na tom ze všeho to nejhorší. Nevadí mi nějaké to potáhnutí z cigaretky, když je člověk v hospodě, kde to smrdí samo o sobě. Když přijde ta chuť si dát, proč ne. Ale aby to byla rutina mého života, to ani náhodou. Taková příležitost u mě nastane tak jednou dvakrát do roka. A i já radši sáhnu po doutníku, než po cigaretě :)

Jinak k tomu, jak ta cigareta vypadá stylově. To si ani nemyslím, možná mě ty negativní okolnosti odpuzují natolik, že mi nezáleží na estetice. Spíš mě jednou za dlouhou dobu napadne, že se mnohem líp někde čeká s cigaretou v ruce, než když člověk hledí a neví, co s rukama. :D

Omlouvám se, pokud je komentář poněkud zmatený :D

20 Luczynka Luczynka | E-mail | Web | 18. ledna 2014 v 11:18 | Reagovat

No, co si budem povídat, ty to o mě víš. Neberu to ale jako takovej ten každodenní rituál, kdy prostě musím.
Ale nedokážu si představit, že jdu do hospody s kamarádama, všichni kouřej a já bych tam jen seděla:D To je prostě situace, kdy "musím". A je fakt, že tyhle večery občas jak fabrika kouřím:D
Ale vím, že na tom nejsem závislá. Nepotřebuju to, ale chutná mi to.

21 Luczynka Luczynka | E-mail | Web | 18. ledna 2014 v 11:22 | Reagovat

[20]: Sakra, omylem jsem to odeslala:D

Vím, že jsem jedna z mála, který ty cigarety chutnaj, ale kouřím voňavej vanilkovej tabák, sama si ty cigarety balím a prostě mi to chutná, voní to:)

Nemám ale ráda lidi, který vstanou-daj si cigáro, daj si kafe-daj si cigáro, čekaj na bus-daj si cigáro a tak dále. To už je podle mě špatný.

Pocházím z rodiny, kde prostě 80% lidi kouří. Vím, že každej má svojí možnost, ale když ti celá rodina celý dětství kouří pod nos, myslím si, že hodně lidí začne kouřit právě kvůli tomuhle.

22 YumeOokami YumeOokami | E-mail | Web | 18. ledna 2014 v 15:23 | Reagovat

Já jsem kouřila jako malá, právě že to byla parta starších holek co mě do toho zatáhla. Kouřila jsem od 8 - 12. Jasně nekouřila jsem každý den krabku ale stejně nesnáším, když se lidi vymlouvají na závislost. Chce to pevnou vůli nebo důvod. Já měla vůli. Já třeba nesnáším kouření na ségře, která má dva krásné malé kluky a u nich kouří. Když se k im shýbá a v držce má cigáro. Přitom v těhotenství přestala tak proč se k tomu vracet? Já kouřím jen když piji alkohol, a je dobrá zábava. Ale jen tak kvůli nervům nebo tak, to mi nepomáhá. A přítel kouřil a kvůli důvodu - mě (nenutila jsem ho přestat chtěl sám) přestal taky vlastně ze dne na den. Ale musím uznat že to byl docela krutý proces kdy mu bylo slabo, špatně, klepal se a tak. A když si pak zkusil dát cigaretu bylo mu ještě hůř. Lidi co kouří mi nevadí ale musím uznat že nesnáším jak jim smrdí z úst, to je snad nejhorší. Je to asi každýho věc ale rozhodně je to ta věc, která je opravdu k ničemu.

23 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 21. ledna 2014 v 13:44 | Reagovat

Ja som este nevidel mrtvolu, ktora vy fajcila. Takze: dokial fajcim, viem, ze este zijem.
PS Z "kurackej" rodiny storocnych, tlstych nesportovcov...

24 petr-kubac petr-kubac | 21. ledna 2014 v 14:11 | Reagovat

Kouření zamlada je super - ať si každý hulí co chce, kde chce, jak chce a kolik chce. Problémeček je v tom, že kouření organismus poněkud ničí - takže pak ve druhé polovině života většinou nastane obrat, kdy kuřák lítá po doktorech a stejně agresivně jako obhajoval svoji svobodu hulit se teď stejně agresivně domáhá aby ho "doktoři dali dohromady"
Takže správný přístup dle mně -  Hulíš - OK hul si , ale pak neotravuj až se začneš kvůli toho rozpadat.

25 Monii. Monii. | Web | 21. ledna 2014 v 14:11 | Reagovat

mě to prostě vadí. já nesnáším zakouřené hospody a tak. Nejvíc mi vadí, že kouří lidi, tkerý na nic jinýho prachy nemaj, ale na cigarety jo. Zrovna včera jsem jela s bývalým spolužákem (12) autobusem do školy a on si v tom autobuse normálně chtěl zapálit cigaretu. Nechápu, že kouří a natožpak že chce i v autobuse. Z takových lidí se mi dělá fakt špatně.

26 Susane S. Susane S. | Web | 21. ledna 2014 v 14:24 | Reagovat

já proti cigaretám nic nemám, jelikož sama jsem kuřák, ale někdy mi vadí zakouřené hospody, tam bych vážně nestrávila ani minutu. snažila jsem se přestat kouřit, ale asi nechci, chutná mi to a zbavovat se toho zaatím nechci. vím že to ničí plíce a umírá se na to, ale každý si tím projde. :D

27 piuPIU piuPIU | Web | 21. ledna 2014 v 15:40 | Reagovat

Párkrát jsem to zkusila, ale ten následnej smrad z pusy a vůbec hnusná chuť mě kouřit rychle odnaučily. Pozitivní vztah mám k vodním dýmkám - nepálí to v krku (ledaže ten tabák spálíte na troud), voní to, a nesmrděj po tom vlasy ani oblečení. A do zakouřenejch hospod, odkud vám hadry smrděj ještě tři dny, chodím dost málokdy.

Cigaretu si dneska zapálím maximálně s nejlepší kamarádkou, a to jednu za celej večer.

28 Murphy Murphy | 21. ledna 2014 v 16:01 | Reagovat

Moc se mi tvůj článek/úvaha líbí. Nesouhlasím úplně se vším, ale v mnoha věcech se ztotožňuji.
Já osobně kouření odsuzuji. příjde mi to nechutné, ale ... toť můj názor.
Nechápu lidi, kteří kouří.
A jsem ta jedna z mála, která nikdy cigaretu nezkusila a ani se nechystá.
Mno, nic lepšího asi k tomu všemu co jsi psala nevymyslím, jen chci podotknout, že i mě něco fascinuje s pozice fotografa na "tom kouři" ... ale jinak kouření naprosto odsuzuji :3
Na to si ale každý musí udělat svůj názor...proč kouřit, a hlavně proč nekouřit :')

29 Mad Med Mad Med | Web | 21. ledna 2014 v 16:05 | Reagovat

Už rok kouřím elektronickou. K tomu mě vedla snaha omezit kouření, i když asi úplně nepřestanu. No, je to sice taky děsnej sajrajt, alespoň nesmrdím a ušetřím :-D.

30 smile-la smile-la | Web | 21. ledna 2014 v 16:13 | Reagovat

Moc zajímavý článek...
Nesnáším, když po polední pauze přijdou do třídy dvě moje spolužačky - lehké dívky. I když jsme v devítce, J. se nebojí pochlubit tím, že- cituji: V létě jsem si pěkně vydělala. Sem kurvila"
Ale to odbočuji.
Nesnáším, když přijdou do třídy a projdou kolem mě. Smrdí jim z pusy, vlasy, oblečení, vypadá to nechutně, když je vidíme v parku, jak se schovávají za jedním minikeříkem a myslí si, že není vidět, jak jim uchází kouř od  úst.
Vulgární.
Nemám ráda, když někdo kouří na ulici, nebo hlavně v restauracích a barech.  Venku se to rozplyne, ten kouř. Ale uvnitř? Fuj. Všude oblaka bílého kouře.
Ale na druhou stranu chápu, že je to neuvěřitelně silná závislost. Lék na depresi... Na nervozitu.

31 Yashiro Yashiro | E-mail | Web | 21. ledna 2014 v 16:14 | Reagovat

Skúšala som a som z tej skupiny, ktorej to nechutilo a nevie čo na tom ľudia majú, inak máme úplne rovnaké názory v tom, že fajčenie človeku nič nedá. K čomu to vlastne je? Ukludnenie nervov? Ale prosím vás, sú aj iné spôsoby a keď nefajčíte, tak vám ani nenapadne si zapáliť. Cigarety sú naozaj hnus, ničí to človeku telo aj peňaženku a čo horšie dýchame to aj my nefajčiari a astamtici (aj ja som astmatik :D ). Hlúpe detské partie no :) človek si aj tak po čase uvedomí, že je to hlúposť

32 Em Zet Em Zet | Web | 21. ledna 2014 v 16:46 | Reagovat

Nechápu, jak na můžeš být člověk závislý na něčem, co jeho život ovlivňuje pouze negativně (ať po zdravotním, tak po finančním stavu). :-|

33 Malá Vrána Malá Vrána | E-mail | 21. ledna 2014 v 16:55 | Reagovat

Já osobně jsem kuřačka od svých 14ti let, nikdy mi to nevadilo a nevadí. Asi se nemám čím chlubit, ale každý máme své, že? Jsem ale slušný kuřák. Když přede mnou jde po ulici dítě, přejdu na druhou stranu. Proč by to mělo chudák dýchat nedobrovolně? Na zastávce si nezapálím a když, poodejdu si aspoň deset metrů a kouřím tak, aby to vítr nefoukal na ostatní. A nedopalky házím do košů, ne po zemi. Ono je to nejspíš taky trochu o lidech.

34 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 21. ledna 2014 v 17:04 | Reagovat

Před pár měsíci jsme o tom vedli debatu a nedošli jsme k ničemu, protože to nějaké ty klady má. Já tedy osobně nekouřím a ani jsem to nezkoušela, neboť mi nikdo ještě nenabídl a samotný se mi sebe pokoušet nechce. A i kdybych to zkusila, tak někde ve vlhlým lese, aby to nikdo neviděl. Jsem z rodiny, kde je kouření na oko tabu, ale když se podívám blíž tak poslední dobou ty krabičky vidím vyčuhovat :-)
U nás ve třídě taky pár lidí kouří a je to vždycky tak nepříjemně poznat, ale já je tak nějak neřeším. :D
Každý musíme mít svoji závislost. Já třeba běhám, páč bez toho bych se zbláznila :-D
Zpátky ke kouření, mě se to třeba líbí, když to vidím v nějakým filmu, seriálu (ale spíš anime či manze, než na "živých" lidech :-P ) ale sama ne, to ne :)

35 Normální člověk Normální člověk | 21. ledna 2014 v 17:24 | Reagovat

Asi budu zdejší společností ukamenována, ale tak co. První cigaretu jsem měla ve dvanácti na základce, ne z hecu, ale protože jsem to jednoduše chtěla zkusit a žádní našeptávači za to nemůžou. V té době jsem kouřila tak jednou za pár týdnů. Do stavu ve kterém jsem nyní (tj. moje pravá ruka neni bez cigatery a velkého prstenu kompletní) jsem se dostala okamžitě, jakmile jsem nastoupila na střední. Ano, leze to do peněz. Hlavně při mé velké spotřebě. Ale když člověk něco dělá vědomě, tak tomu bohužel musí ostatní věci obětovat. Já sem se s timhle pravidlem naučila žít.
Jedna z věcí, které si myslím, že zapříčinili můj ''koníček'' asi bude má základoškolská láska. Vždycky byl silně cítit po cigaretách a já to milovala. Miluju to dotěd'ka. Někteří moji drazí přátelé každou hodinu odbíhají z hospody na čerstvý vzduch, zatímco já jsem ve svém živlu. Nejvíc miluju, když mi po kouři voní vlasy, ruce a oblečení. Případně pokud je takhle cítit někdo jinej. Nebo když na mě promluví nějaký pěkný muž a je cítit po kouři. Nemůžu si pomoct, asi nějaký druh fetishe.
Další věc je zdraví. No nevím. Jednou mi jeden moudrý člověk o kouření řekl, že kouření jako takové nemůže škodit. Jako příklad uvedl, že pokud jeden ze dvou lidí co kouří umře na údajné následky, nemůže to být způsobeno pouze samotným kouřením, ale i dalšími faktory, jinak by zákonitě musel stejnou smrtí ve stejném věku umřít i ten druhý. Netuším, jak to bude se mnou a nechci to ani řešit. Kouření jsem totiž nikdy nevnímala jako něco, čím bych zaháněla nervy, nebo něco, co musim dělat, jinak budu mít abst'ák. Kdo ví, třeba zítra přestanu kouřit. Nebo na mě naopak spadne satelit...
Tot' můj názor.

36 v. v. | Web | 21. ledna 2014 v 17:34 | Reagovat

fuj fuj fuj.. nenávidím kouření, je to nechutný, hnusný, smradlavý, člověk má z toho žlutočerný zuby.. a ještě víc nenávidím matky co kouřej, když jsou těhotný, když kojej a když jejich ratolest vyrůstá..
a pak takový ty secvrklý seschlý báby co to hulej jak tovární komín a pak chrchlaj, jak když maj tuberu a mluvej, jak z hrobu..
a už vůbec nemám ráda lidi, který kouřej jen kvůli stylu, aby byli děsně hipster (tim nemyslim tebe, ty fotky jsou hezký a vim, že to je jen příležitostný) a když okolo nich projdeš, smrděj jak parta bezďáků,
hnuus!!
gud článek :)

37 Koralína Koralína | E-mail | Web | 21. ledna 2014 v 18:20 | Reagovat

Každý má svou drogu, to je pravda. Ale ne každý jí otravuje ostatní. Což zrovna u kouření je ten případ, kdy to akorát otravuje (v lepším případě) a ničí zdraví (v tom horším případě) nejen uživateli, ale i všem okolo. Když vidím někoho s cigaretou, sekala bych ruce. Opravdu...

38 Otavínka Otavínka | E-mail | Web | 21. ledna 2014 v 18:34 | Reagovat

Kéž bych byla tak moudrá jako vy všichni, co jste se napsali komentář. Ale přečtěte si moje články o anabázi kouření.
http://otavinka.blog.cz/1103/jak-se-naucit-kourit
dne 17.3.2011 Popelník plný vajglů a 18.3. 2011 Jak nekouřit ! Přestat kouřit není vůbec jednoduché. Před deseti lety v lednu 2004 jsem přestala. Operace z onkologického důvodu a následná plicní embolie, ne, mezi kytičky se mi věru nechtělo. Nezačínejte kouřit.

39 Anne Eyre Anne Eyre | E-mail | Web | 21. ledna 2014 v 19:10 | Reagovat

Jsem celkem silně proti. Když si někdo zapálí občas doma, dobře. Ale nedávno se mi kamarádka přiznala, že začala kouřit, "to přece nic neudělá", od září si zapálila devětkrát a nezapálila by si přede mnou... Osobně jsem pořád přesvědčená, že v tom jsou takové sajrajty jako jed na krysy a dehet. Ne, díky. A už vůbec se mi nelíbí, když někdo kouří na ulici (ideálně pod cedulí "Kouření zakázáno"), extra když to vyfoukne na někoho. Pasivní kouření je taky svinstvo a kdybych měla tu odvahu, klidně tomu člověku zkusím říct, že jako já kouřit nechci, ať mě nenutí. A že na zastávce asi čekám na bus, tak sotva půjdu jinam...

40 Erbanka Erbanka | Web | 21. ledna 2014 v 19:27 | Reagovat

Nemám ráda kouření.
Na něco se umřít musí, ale proč si tu cestu do hrobu zkracovat tím, že budu kouřit? Nemáš to ráda, nezkouším to a ještě víc mi vadí lidi (pod 15) co se s tím někde vystavují... .____.

41 MissCherry MissCherry | Web | 21. ledna 2014 v 19:32 | Reagovat

Kdysi jsem byla kuřačka, začala jsem ve 13.i jako každje správen puberťák jsem si myslela, jak je to děsně cool. Pak jsem přestala, začala jsem zase před matirutou a pokračovala asi další rok a půl, dokud jsme trochu nepřecenili sílu tabáku a já se totálně nepozvracela xD. Od té doby cítím pach cigarety a mám pocit, že nejspíš budu zase zvracet a jsem už skoro 2 roky nekuřák a cigarety mi fakt vaděj...

42 Will-R Will-R | Web | 21. ledna 2014 v 20:00 | Reagovat

mne tiež fajčenie vadí, vadí mi keď ide niekto predomnou alebo za mnou a fajčí a ja to cítim, nemám to rada, moji rodičia fajčili ale mama prestala, tato uz iba obcas takze je to fajn, skúšať fajčiť nehodlám nikdy.. je to zbytočnosť, nie je to na svete potrebné, prežiješ bez toho :-)

43 MarySan MarySan | Web | 21. ledna 2014 v 20:07 | Reagovat

Já kouření nemám ráda, nesnáším když si někdo v reastauraci- většinou venku na zahrádce zapálí cigaetu a vítr zrovna na vás žene ten hnusný smradlavý dým, můj táta a děda také dřív kouřili a bylo odporné když smrděli tím kouřem, je to odporný zlozvyk a bohužel se h člověk špatně zbavuje, já jsem sli slíbila že nikdy kouřitnebude, a jelikož jsem jako ty asmatik na plíce by to působilo ještě vražedněji. Nechápu když vidím stejně staré holky (14 let) s cigaretou v ruce asi si myslí kdovíjak to není husté...

44 Say Say | 21. ledna 2014 v 20:11 | Reagovat

Já nevím, ale nekouřím tedy rozhodně proto, že chci být "in", nebo něco podobného, ale proto, že to alespoň na chvíli přináší úlevu od osobních problémů, máš pravdu, je to droga, ale vím, že na to závislá nejsem, teď jsem tři týdny nemocná a nechybí mi to, nechybí, protože nemusím řešit všední problémy jako jsou známky ve škole a to co si o mě lidi na ulici myslí, ne nekouřím na veřejnosti, naopak tomu se snažím vyhýbat, když už tak jdu třeba na kraj lesa, nebo za budovu která je zrovna poblíž, ale rozhodně nejsem ten tip, co by si zapálil uprostřed ulice plné lidí, přijde mi to i vůči nim nefér. :-?

45 Mayu-chan Mayu-chan | 21. ledna 2014 v 20:22 | Reagovat

Kouřila jsem a byl to fakt hnusnej zvyk. Přestala jsem jen díky tomu, že mi přítel řekl, že nebude s holkou, co smrdí jako popelník... A teď, po dvou letech nekuřáctví, můžu říct, že kuřáky nemůžu v uzavřených prostorách vystát.
Dobře beru, že když jsme někde v restauraci nebo tak, nepřikážu všem, aby to típli. Myslím tím, že když jsme u rodiny na návštěvě, raději odejdu z místnosti než abych to čuchala. A u nás v bytě pro změnu musí odejít oni. Nejsem schopná tolerovat ani aby vyfukovali z okna. (Nemáme balkon)
Občas mě sice láká si zase zapálit, ale jelikož studuji na zdravotní sestru a vím jaká rizika onemocnění plic a všeho to nese... Raději si to zase rozmyslím. :-P

46 Cindý Cindý | Web | 21. ledna 2014 v 20:22 | Reagovat

Nekouřím a kouřit ani nehodlám, ten smrad mi vadí. Vadí mi, když s tím někdo smrdí na zastávce, ve městě atd., ale že bych k dotyčnému šla a típla mu to? Ani náhodou. Je to jeho volba... Pravda, nemusel by tím kazit zdraví mně, ale to už je vedlejší.
Hodně mi ale vadí, když zavítám do společnosti, kde se třeba i kouří - ať už se jedná o hospodu či o nějakou sešlost u kamarádů. Ani ne tak hned, jako potom doma, kdy mi hrozně smrdí vlasy, oblečení a celkově vše, co jsem ten večer s sebou měla. To mám pak vždy nervy...
Ale jinak ať si každý kouří podle libosti, dokud na to má a chce :-)

47 eazi eazi | Web | 21. ledna 2014 v 20:36 | Reagovat

Nekouřím a nikdy jsem to nezkoušela. Možná proto jsem taky tak přísná na všechny kuřáky v okolí.
Vadí mi, když někam jdu a nemůžu dýchat, hlava mě pak druhý den bolí, v noci nemůžu spát a ten smrad ze sebe cítím i po umytí a umytí vlasů.
Někdo řekne, že je to jeho věc, že kouří, ale copak mi má jeho věc zasahovat do MÉHO osobního prostoru a zdraví?! :-|

48 johyandkate johyandkate | 21. ledna 2014 v 21:02 | Reagovat

Mě kouření vadí. Smrdí to, lidi utrácí a dost zbytečně. Vadí mi když někdo machruje, snaží se s tim dělat dosoělýho a je mu 12. Ničí to zdraví a o pasivním kouření ani nemluvím. Dát si příležitostně ok, ale třeba dvacet za den už je prostě blbost . Nevidim v tom žádnej smysl...
Btw, pěkný fotky ;-)

49 Crazy.Child Crazy.Child | Web | 21. ledna 2014 v 21:48 | Reagovat

Když jsem byla mladší (15,16 let), tak mi kouření neskutečně vadilo. Teď už mi kouření nějak nevadí - díky spoustě kuřáků a objíždění koncertů, jsem si na to tak nějak zvykla. Občas si taky od někoho potáhnu (a to jsem kdysi prohlašovala, že to nikdy ani nechci zkusit), ale jinak je nějak nevyhledávám. Pro mě to je takové občasné pojítko, když piju, ale jen málokdy - resp. jednou za pár měsíců =)

50 ListeRo ListeRo | Web | 21. ledna 2014 v 23:14 | Reagovat

závislost je to
a neřest velká
ale neříkal snad Tristan Tzara

že správný člověk svobodný
by si měl z neřestí udělat své přednosti?

já kouřit začal se svojí partou
bylo to dřív v mých patnácti
vypěstoval jsem si závislost velkou
a doteď se mi nepodařilo přestati

ale nyní, v době depresí,stresu a neklidů
si rád z cigarety potáhnu
když večer hvězdné nebe pozoruju
svůj smutek tím potlačuji a duši uklidňuji

51 ListeRo ListeRo | Web | 21. ledna 2014 v 23:17 | Reagovat

*pozoruji

52 Lapis Lapis | Web | 22. ledna 2014 v 0:53 | Reagovat

První cigaretu jsem měla snad v devíti letech, pak až do sedmnácti let nic. V té době začala kouřit kamarádka a já se k ní občas přidala. Cigarety mi voní, už nejútlejšího věku. Ne ten kouř, ale vůně tabáku, která zůstane na rukou. Zásadní věcí na tom je, že moje maminka kouří a já mám prostě s ní tu vůni spojenou a proto ji miluju. Ale abych se vrátila, začala jsem kouřit, když jsem někde byla s kamarády, pak když jsem byla sama a naplno jsem kouřit začala, když se rodiče rozvedli. Možná s tím má co dělat, že táta je zapřísáhlý nekuřák. Snad je to můj způsob, jak se mu mohu pomstít za to, že opustil maminku kvůli nějaké tuctové ženě, která mojí mámě nesahá ani po kotníky. Ať si říká kdo chce co chce, ale jsem slušný kuřák. Nekouřím na veřejných místech, vyjma diskotéky a kuřácké restaurace. Nikdy jsem vajgl nezahodila na zem, vždycky najdu koš. Jsem astmatik a lhala bych, že se mi dýchá úplně dobře, ale nechci přestat. Na život v téhle době nemám nervy ani já.

53 Andyna Andyna | Web | 22. ledna 2014 v 8:29 | Reagovat

Ahoj,
taky se připojím k této docela živé diskuzi. :)
Nikdy jsem cigarety nezkusila. Všichni lidé z mého okolí drží několik cigaret denně a mně se to příčí. Ten smrad, smíchaný s pokusem vyrovnat to voňavkou, kouř... No je to odporný. Navíc já jako těžký alergik jsem schopná dostat alergický záchvat kdž cítím cigaretový kouř. Nikomu to neberu, má to rá tak ať kouří, ale v tomhle směru jev tom i jistá bezohlednost. Nehledě na matky s kočárkem a cigaretou v ruce, to jsem schopna nechat svou krev přejít bodem varu. A když jsem se kamarádky zeptala proč vlastně kouří, nedokázala mi odpovědět. Ale ani není ten typ který dostane třesavku kdž si nezapalá, kouří příležitostně, troufnu si říct že jako dáma. Jednu, dvě denně. Ale já osobně jsem proti cigaretám.
Ale máš pravdu, každý máme svou závislost, já si zase hned po příchodu domů musím zapálit svíčky, i toto mi zavání závislostí. Nebo jsem šílený knihomol, no dejte mi do rukou knihu a už mě od ní nedostanete.
Ale jednoduše, cigarety tady byly ybudou a když lidem nevadí to riziko a velké finanční výdaje s tím spojené, prosím.

54 one-direction-novinky one-direction-novinky | 22. ledna 2014 v 9:29 | Reagovat

Mě kouření vadí, a to hodně. Jasně, neodsuzuju lidi za příležitostné cigárko, ale už mě strašně otravuje, že kamkoliv jdu, všude cítit kouř. Na autobusové zastávce nebo normálně na ulici. Lidi na mě koukají jako na idiota, když řeknu, že mi to nechutná a přijde mi to odporný, ale nijak zvlášť mi to nevadí. Už tak je dost věcí, čím si v dnešní době člověk ničí zdraví, ještě abych to dělala záměrně... :-?

55 •Pet!nka• •Pet!nka• | Web | 22. ledna 2014 v 19:15 | Reagovat

Já to vážně nemám ráda, jsem asi jediný člověk na světě, který to ani nikdy nezkusil. A dost mi vadí, že jsem pasivní kuřák, protože u přítele kouří až na něj skoro všichni. Je to hnusné, ale těžko můžu říct tchánovi, ať si cigaretu strčí do zadku a jde pryč. :-x

56 Fée Fée | Web | 24. ledna 2014 v 21:06 | Reagovat

[35]: Viděla jsem záběry z operace plic zdravého člověka a kuřáka. No... Už jen to, že se z těch plic vyvalí kouř mi tak nějak naznačuje, že to zdraví ovlivňuje docela... Dost.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama